Milli Eğitim Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, Bakanlık Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından hazırlanan kitapta Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in değerlendirmeleri de yer aldı.
Bakan Tekin, değerlendirmesinde son 22 yılda yaşanan eğitim seferberliğine değinerek, “Hedefimiz, evrensel olarak kabul görmüş, bilimsel ve pedagojik ilkeleri benimsemiş, milli eğitim bilinciyle yapılandırılmış, kapsamlı bir eğitim sistemiyle geleceği inşa etmektir.” dedi.
“Her projeyle Türkiye yüzyılı hedefimize biraz daha yaklaşıyoruz”
Bu yaklaşımla Cumhuriyetin 2. yüzyılındaki Türk Yüzyılının aynı zamanda “eğitim yüzyılı” olarak karşımıza çıkacağına inancının tam olduğunu belirten Tekin, şöyle konuştu:
“Türkiye Yüzyılı için hedefimiz sadece bir ufuk değil, bu aziz ülkenin her bireyinin geleceğine olan güçlü bağlılığımızdır. Bu bağlılığımızı yeni eğitim yaklaşımımız, teknolojik hamlelerimiz ve demokratikleşmeye yönelik adımlarımızla sürdürüyoruz. Eğitimde yaptığımız ve hayata geçirdiğimiz her projeyle Asır Türkiye hedefimize bir adım daha yaklaşıyoruz.
Ekonomi, savunma, eğitim ve teknolojik altyapı açısından 22 yıl öncesiyle bile kıyaslanamayacak bir Türkiye'de yaşıyoruz. Geçmişimizden güç alarak geleceğe yön verdiğimiz bu yolculuğun kilometre taşlarını titizlikle ele alan “Geleceği İnşa Etmek: Eğitim 2002-2024” başlıklı bu çalışma, Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında eğitim sistemimizi güçlendirme kararlılığımızı yansıtıyor. . “Bu değerli çalışma politika yapıcılara, akademisyenlere, öğrencilere ve eğitimin tüm paydaşlarına önemli bir kaynak sağlıyor.”
Kitapta eğitime erişimin önündeki engelleri kaldıran çalışmalara yer veriliyor.
Eğitimdeki niteliksel gelişmelerin sayısal verilerle detaylandırıldığı kitapta, 2002-2024 yılları arasında özellikle eğitimin demokratikleşmesiyle birlikte eğitime erişim ve katılımın önündeki engelleri kaldıran çalışmalara yer verildi.
Kitapta, meslek liselerinin önündeki en büyük engel olan katsayı uygulaması, başörtüsü yasağı, eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmek için uygulanan çoklu sosyal politikalar, eğitim sistemindeki anti-demokratik uygulamalara son veriyor, eğitimde fırsat eşitliğini artırıyor. Meclisler ve öğrenci temsilcileri aracılığıyla yönetime katılımı garanti eden 8 yıldan 12 yıla kadar zorunlu eğitim. Eğitimde fırsat eşitliğini güçlendiren politikalar hakkında detaylı bilgi verildi.
OECD Eğitim Politikası Görünümü 2023 Raporu'na da atıfta bulunulan kitapta, 2011-2019 yılları arasında eğitim kurumlarına harcanan bütçenin gayri safi milli hasılaya oranla yüzdesini artıran OECD ülkesinin Türkiye olduğu vurgulanıyor.
“Geleceği İnşa Etmek: Eğitim 2002-2024” kitabına “https://sgb.meb.gov.tr/gelecegininsaasiegitim/” adresinden ulaşılabilir.